RC Recenze: Jako led

Kniha: Jako led
Autor: J. Lynn
Počet stran:  296
Vazba: Hardback
Vydáno: 2014/04
Nakladatelství: Baronet

Jednadvacetiletá Sydney je zamilovaná do Kylera snad odjakživa. Jsou nejlepšími kamarády od té doby, co ji shodil na hřišti a ona ho donutila sníst bábovičku. Někdy během těch let se do něj opravdu hodně zamilovala. A jaký je v tom problém? Kyler je děvkař. Nikdy nezůstal s jednou holkou déle než pár nocí. Zatímco spolu studují posledním rokem na univerzitě, Sydney nechce ohrozit jejich přátelství tím, že by Kylerovi přiznala, že ho miluje.
Kyler vždy vnímal Sydney jako nedosažitelnou. Znamená pro něj vše a je dokonalá. Své city k ní však stále ukrývá nebo směřuje na jakékoli další ženy. Ostatně Kyler bude vždy jen chudý kluk ze špatné čtvrti a Sydney ta jediná holka, kterou nikdy nemůže mít.
Když ale spolu kvůli masivní sněhové bouři uvíznou v luxusním lyžařském letovisku, nic nedokáže zastavit jejich vášnivé city, aby se vydraly na povrch. Přežije jejich přátelství vzájemnou přitažlivost? A přežijí vůbec oni? Protože zatímco padá sníh, někdo je sleduje, a tak jim lyžařský výlet může změnit život víc než jen jedním způsobem.

*******

Zamilovala jsem se do svého nejlepšího kamaráda.

Obálka aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější
Obálka knížky není vůbec špatná, ale na druhou stranu se asi nezařadí mezi nejlepší obálky knih, jaké jsem kdy viděla.

Vzhůru k příběhu aneb mé pocity z něj
Od autorky J. Lynn jsem nedávno četla už jednu knížku (Počkám na tebe), která mě bohužel nezaujala tak, jak jsem čekala. Dozvěděla jsem se, že u nás vyšla autorčina další knížka a tak jsem samozřejmě byla zvědavá, jaká knížka v porovnání s Počkám na tebe bude a jak se mi bude líbit. Knížka Jako led mě podle anotace docela zaujala, i když na mě trošku působila takovým tím dojmem "už jsem to někde slyšela". Podle anotace ale knížku rozhodně nemá cenu odsuzovat - člověk nikdy neví, co se v samotném příběhu skrývá, dokud si ho sám nepřečte, no ne? :)

Na první pohled je každému jasné, že knížka Jako led se řadí mezi romantické knížky. Když se pouštíte do nějaké nové romantické knížky, musíte rozhodně počítat s tím, že tam možná bude něco, co už jste někde slyšeli/viděli. Tedy alespoň já se to vždycky snažím brát v potaz ;).  Následně samozřejmě velkou roli hraje podání celého příběhu - to, jakým způsobem ho autorka udělala výjimečným, originálním - zkrátka "spešl". Co se vyloženě týče knížky Jako led, dá se říci, že tu byly svým způsobem originální prvky, ale bohužel se musím přiznat, že na mě nezapůsobily tak, jak asi měly. Bohužel...

Prakticky celá knížka se točí jen kolem dvou hlavních postav - Kyler a Sydney. Je rozhodně zajímavé sledovat detailně jen dvě postavy - to co se mezi nimi děje, o čem přemýšlí a tak podobně, ale upřímně? V příběhu mi chyběly nějaké další postavy, které by ten příběh udělaly zajímavější nebo možná lepé řečeno takový ucelenější. Ještě horší potom je, když vás jedna ze dvou postav pořád štve.

Příběh je napsán právě z pohledu již zmíněných dvou hlavních ( a jediných) postav, což jak možná víte, mám moc ráda, protože mi přijde, že to člověka více do celého příběhu dostane a umožní mu to více se do celého dění vžít. A taky je samozřejmě zajímavé vidět jednu situaci z pohledu dívky a z pohledu kluka.

Myslím, že knížka je vyloženě to pravé pro někoho, kdo si chce odpočinout, moc nepřemýšlet a jen si přečíst, dá se říci, oddychovku s nějakou tou kapkou napětí. Podle mě není dobré nad příběhem moc uvažovat, což byla spíše moje chyba.

Shrnutí
Pokud bych měla říci, jaká knížka se mi líbí více - Počkáš na mě nebo Jako led - tak bych vás určitě zklamala, protože to nemůžu pořádně posoudit. Obě knížky měly něco do sebe, něčím se lišily, něco měly společného. Zkrátka a dobře, nemůžu říci, že to jsou ty nejlepší knížky, jaké jsem kdy četla, ale zase taky nemůžu říci opak. Obě knížky mají svým způsobem dobrý příběh, který si určitě najde své věrné čtenáře. Já se mezi ně bohužel tak úplně řadit nemůžu.

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutí recenzního výtisku.

* zdroj anotace a obálky - baronet.cz
*zdroj obrázku - google.cz