čtvrtek 17. října 2013

I´m obsessed with... (2)


Meme, které pořádá Emily.L.  
V tomto meme jde o to, ukazat vám něco, na čem jsem tak trochu závislá. Může to být cokoli. Hudba, sport, jídlo... zkrátka něco, co mám ráda. :) 



Čím že jsem poslední dobou posedlá nebo na čem tak nějak ujíždím? No, asi to bude znít zajímavě a trošku i zvláštně, ale v poslední době ujíždím na romantismu =D. 
Dobře, asi by bylo nejlepší to krapet přiblížit. Věc se má zkrátka tak, ve škole zrovna bereme při literatuře již zmíněný romantismus, a tak se stalo, že mám teď takové menší období románů od Jane Austen a od sester Brontëových :).

Od Jane Austenové jsem četla většinu jejích knížek už dříve - viděla jsem i většinu filmových zpracování, ale přece jen se našel příběh, který jsem zatím nečetla a vlastně jsem ani pořádně nevěděla o čem  je. 

Tím "nově" objeveným románem bylo Northangerské opatství. Samozřejmě, byla jsem docela zvědavá, o čem že toto záhadné opatství je - knížka se mi momentálně moc číst nechtěla - a tak jsem mrkla s maminou na film. 

Řeknu vám, je to boží film a potažmo příběh =D. Dobře dobře, nebudu tu moc přehánět... ale film je to prostě moc moc povedený - hlavní hrdinka je takovým roztomilým způsobem strašně naivní, ale je milá a hodná - docela jsem si ji oblíbila, ale hlavní hrdina? 

Prostě skvělej =D. Hrozně se mi líbí jeho povaha a je strašně milý a hrozně sympatický a... moje básnění o Henrym Tilneym vás asi asi moc nezajímá, co? =D. Njn, asi jsem se zamilovala :)). 

Co se mi na filmu také líbí je to, že dokáže být vážný, ale přenážně je vtipný a takový lehký. Takže se u filmu i dost pobavíte ;).


A pak je tu Jane Eyrová od Charlotty Brontëové. Upřímně mě tento příběh nikdy moc nezajímal, jenže pak mě opět přepadla zvědavost a koukla jsem na film. 
 
Nejprve jsem si našla filmové zpracování z roku 1996, které nebylo vůbec špatné. A pak jsem si pustila nejnovější filmovou adaptaci z roku 2011, která se mi líbila o něco více než ta předchozí. 

Přiznám se, že mě příběh Jane Eyrové dostal a moc se mi líbil. Na jednu stranu je to opravdu zvláštní příběh - myslím, že na člověka dokáže svým způsobem určitě zapůsobit. Podle mě má v sobě určité kouzlo :). 

Po shlédnutí těchto filmů se musím přiznat, že mě čím dál tím víc fascinuje doba, ve které se tyto romány odehrávají. Určitě se chystám na další příběhy z této doby a to nejen z rukou spisovatelek jako je Austenová nebo Brontëová. Pokud máte taky rádi podobné historické romány, budu moc ráda, pokud mi napíšete nějaké vaše doporučení, které stojí za to vidět :).


A to by bylo vše - nečekala jsem, že se nakonec takhle rozepíšu =D. Znáte to, prostě píšete a píšete - no jo no, musela jsem se někomu vyzpovídat a zároveň si chvilku odpočinout od školy :)). 

2 komentáře:

  1. Ahoj, nominovala jsem tě na Liebster Blog Award, tak kdyby ses chtěla zúčastnit, najdeš příspěvek na mém blogu s otázkami pro tebe:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, určitě se zúčastním :) Děkuju za nominaci a zprávu ;)

      Vymazat