Recenze: Lola a kluk od vedle

Série: -
Autorka: Stephanie Perkins
Počet stran: 328
Vazba: Hardback
Vydáno: 2013/05
Nakladatelství: CooBoo

Začínající návrhářka Lola Nolanová nevěří na módu… věří v kostýmy. Čím výraznější outfit, čím třpytivější, čím zábavnější, čím divočejší – tím líp. Ale Lola je přes neskutečné modely také hodnou dcerou a kamarádkou s velkými plány do budoucna. Všechno je perfektní (včetně jejího sexy přítele rockera), dokud se do sousedství nevrátí obávaná dvojčata Bellova. Calliope a Cricket. Hlavně Cricket, nadaný vynálezce, který zrovna vystoupil ze stínu vlastní slavné sestry. Cricket, který by se moc rád vrátil do Lolina života. Lola teď dumá, jak se poprat s city ke klukovi od vedle… a vypadá to na dlouho!

*******

Lola a kluk od vedle vyjdou u nás?!? Joooo! =D

Musím říci, že původní obálka se mi v tomhle případě líbila více než tahle naše česká, která není rozhodně špatná, ale mě si zkrátka nezískala.

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je
Tato kniha by se ke mně pravděpodobně nedostala, kdybych předtím nečetla nádhernou knihu Polibek pro Annu od té samé autorky Stephanie Perkins. Příběh a postavy Polibku pro Annu si mě naprosto získaly, takže jsem samozřejmě byla zvědavá i na další knížky této velice příjemné autorky. Upřímně? Anna nastavila velice vysokou laťku a já jsem byla víc než jen zvědavá, zda ji Lola překoná.

Lola je fajn hlavní hrdinka. Sice jsem se s ní nemohla moc ztotožnit, protože měla ode mě dost odlišnou povahu, ale oblíbila jsem si ji, i když ne až tak jako Annu, se kterou jsem toho měla celkem hodně společného - hlavně co se povahy týče. Lola mě občas překvapila svým jednáním, ale to k ní tak nějak patřilo. Líbila se mi její originalita a odvaha - hlavně co se týká všemožných kostýmů a paruk.

Nebyla by to správná romantika bez nějakého toho vztahu. Lola chodí už nějakou dobu s o pár let starším muzikantem Maxem (vůbec jsem ho nemusela). Její rodiče ho moc neschvalují, Lola je ale přesvědčená, že je to TEN pravý. Jenže pak se do sousedního domu vrátí rodina Bellova s dvojčaty Calliope a Cricketem a Lola pocítí staré rány a vlastně nejen to...

Co se postav týče, Lolu jsem už zmínila. Hlavní mužskou postavu Cricketa jsem si oblíbila. Byl sice na mě trošku roztěkaný a nejistý, ale tak budiž mu odpuštěno =D. Rodiče Loly se mi taky líbili, i když jsou trošku zvláštní. Celkově v příběhu nebyla vyloženě žádná postava, která by mi nesedla až na Maxe.

Líbil se vám stejně jako mně už několikrát zmiňovaný Polibek pro Annu? Byli jste stejně jako já smutní, že Anna nemá doslovné pokračování? V Lole se s Annou a jejím Étiennem St. Clairem znovu setkáme, což je podle mě naprosto super! :)

Shrnutě
Od knihy jsem toho opravdu hodně očekávala a asi i proto jsem měla tak trochu strach, jak se mi kniha bude líbit. Ve srovnání od Polibku je to samozřejmě trošku jiný příběh o lásce.  Jak Polibek tak Lola jsou napsány velice čtivě, člověk se od nich prostě nemůže a ani nechce odpoutat. Stejně tak je Lola napsána vtipně, takže se vám neutále prostě zvedají koutky úst.  Lola mě rozhodně nezklamala.