úterý 11. června 2013

RC Recenze: Dívka z nočních můr


Kniha: Dívka z nočních můr
Série: Anna krví oděná *2
Autorka: Kendare Blake
Počet stran: 288
Vazba: Hardback
Vydáno: 2013/05
Nakladatelství: Baronet


Před několika měsíci Anna Korlovová ve svém sklepě otevřela bránu do pekla a zmizela, ale lovec duchů Cas Lowood se přes to nedokáže přenést.
Přátelé Casovi připomínají, že se Anna obětovala, aby on mohl žít – a ne, aby chodil po světě napůl mrtvý. Cas ví, že mají pravdu, ale v jeho očích se žádná živá dívka, kterou může potkat, nevyrovná mrtvé dívce, do níž se zamiloval.
Vidí teď Annu všude – někdy v nočních můrách, a někdy dokonce za bílého dne. Něco s ní ale není v pořádku a nejsou to jenom sny. Někdo Annu mučí a pokaždé, když se mu zjeví, je trýzněna novým a ještě krutějším způsobem.
Cas netuší, co se s Annou stalo, když zmizela v pekle, ale ví, že si nezaslouží, co se jí tam děje. Anna mu nejednou zachránila život a je načase jí oplatit laskavost.

*******

První pohled, aneb mé očekávání
Hrozně moc jsem se chtěla dozvědět, co se stalo s Annou. Chtěla jsme se dozvědět, kam odešla. Chtěla jsem vědět, zda půjde přivést Annu zpět, ať už skončila kde skončila. 

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější 
Obálka knížky je rozhodně působivá - člověk si jí v regálu ihned všimne. To "peklo" z ní až úplně vyzařuje, viďte?

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je
Když jsem se poprvé dozvěděla o knize Anna krví oděná, příběh mě ihned zaujal - a to nemám horory ráda. Nevím, prostě v obálce a anotaci bylo něco, díky čemu jsem zkrátka chtěla vědět, kdo je vlastně Anna. Jednoho dne jsem otevřela první stránku a děj mě pohltil. První díl prostě stál za to a moc se mi líbil. Nastal konec, TEN konec, při kterém po dočtení zoufale projíždíte internet ve snaze najít datum, kdy má vyjít pokračování, protože to TAKHLE prostě skončit nemůže. Shrnutě - na druhý díl jsem se strašně moc těšila! :)

Kolují teorie o tom, co se mohlo stát, velké, rozvířené zvěsti, které se šíří a narůstají, než nakonec dosáhnou epicky absurdních rozměrů a zaniknou.

Příběh je opět vyprávěn z pohledu Case, který si přeje jediné - zjistit, kam se doslova Anna propadla a co se s ní vlastně stalo. Nehodlá z tohoto úmyslu slevit, dokud neuspěje. Hodlá ji přivést zpět na tento svět, ať se děje, co se děje. Pátrá po nejrůznějších možnostech, jak tohoto cíle dosáhnout. Cas ví, že dostat Annu zpět bude hodně těžké, ne-li nemožné. Štěstí, že na to není sám a má kolem sebe nejen jednoho čaroděje... 

"Anno," oslovím ji. Oočí se zpátky ke mně, ale její široké oči jsou rozpolcené.

Narozdíl od prvního dílu mi přišel tento druhý díl o něco méně akčnější - konec se to tedy pak snažil dohnat. Také mi přišlo, že se celý děj tak nějak táhl. Nevím, celkově bych prostě řekla, že tento díl byl slabší. Občas jsem se začínala trošku až nudit. Byly tu zkrátka situace, které se vlekly, na druhou stranu zase situace, které by se jako nudné označit rozhodně nedaly - mám z toho dost rozporuplné pocity. Přeze všechno, označení napínavá se na druhou stranu knížce odepřít nedá. 

Už mě začíná unavovat, jak lidi pořád mluví o tom noži, jako by to nebyl nůž. Jako by to byla brána nebo klíč nebo červené pantofle. 

Shrnutě
Suma sumárum tento díl nebyl pro mě TAK dobrý jako první díl. Rozhodně nemůžu říci, že by se mi nelíbil - naopak. Příběh to byl rozhodně čtivý a jako pokračování prvního dílu se mi také líbil. Hlavně pak ten konec si mě, dá se říci, získal. Můžu jen říci, že jsem to nečekala, ale jsem popravdě za takovéhle zakončení ráda. 

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutí  
recenzního výtisku.

* zdroj anotace a obálky - Baronet.cz
* zdroj užitých částí příběhu - ze samotné knihy

* zdroj doplňujících obrázků - google.cz

2 komentáře:

  1. Knížka mě čeká na poličce. Už se těším, až si ji přečtu.. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Mne dneska přišla, už se těším, až se do ní začtu :)

    OdpovědětVymazat