neděle 18. listopadu 2012

RC Recenze : Lovkyně snů : Osudové rozhodnutí



Kniha : Osudové rozhodnutí
Série : Lovkyně snů
Díl : 3.
Autorka : Lisa McMann
Počet stran : 224
Vazba : Paperback
Vydáno : 2012/10
Nakladatelství : FRAGMENT

Myslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život.

Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno.
Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život...


*******

První pohled, aneb mé očekávání   
Druhý díl této série Lovkyně snů skončil velice napínavě a já byla zvědavá, jak si autorka poradila se závěrečným dílem...

Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější 
Obálka knihy se mi líbí, něco na ní rozhodně je. Je sice možná taková jednoduchá ... neříká se ale, že v jednoduchosti je krása? :) Rozhodně dokáže čtenáře zaujmout!

Něco málo o spisovateli, aneb kdo má tuto knihu vůbec na svědomí 
Lisa McManno je americká autorka narozená 27. února 1968 v Holandsku. Momentálně žije v arizonském Phoenixu. Její první kniha Wake (Procitnutí) se umístila na předních místech žebříčku neprodávanějších knižních titulů pro děti, New York Times Bestsellers.Inspiraci na napsání knihy získala ve vlastním snu, kde se jí zdálo, že vstupuje do manželovo snu. Tato matka dvou dětí se věnuje také psaní povídek, esejí a literatury faktu. 

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je    
Janie stojí před životní volbou. Její život je těžký, propadává se nekontrolovaně do snů a je čím dál tím více vyčerpaná. Od té doby co si přečetla zápisky jiné lovkyně snů, ví, co ji čeká a vyhlídka na takový osud není vůbec snadná. Do jejího života ale vstoupí někdo, kdo jí nedá jen tak spát, i když si namlouvá spoustu jiných věcí...


Na svůj formát a provedení se čte kniha opravdu dobře, krásně plynule a čtenář se od ní jen těžko odpoutá. Příběh tohoto dílu se mi líbil. Ale na to, že je to poslední díl, jsem čekala přece jen možná krapet něco jiného. Upřímně nějaký větší zvrat, akčnější zakončení nebo něco podobného. Když o tom ale tak přemýšlím, skončilo to tak, jak mělo...

Jak se ukáže, Janie má dvě možnosti, jak může strávit zbytek svého života. Bohužel ani jedna z nich není zrovna dobrá a každá něco stojí. Janie si nakonec uvědomuje, co všechno přinesl a co všechno může život teprve přinést, když bude anebo nebude pokračovat ve svém nadání jako lovkyně snů...

Janie začaly prázdniny. Jak už to ale bývá, dlouho si volno neužije. Čeká ji totiž překvapení v podobě člověka, kterého ani nedoufala, že někdy uvidí. A jak už to taky bývá, rozpoutá se kolem tohoto člověka plno záhad, na které Janie chtě nechtě musí přijít...

Janie bydlí stále se svou matkou, ale jako by s ní nežila. Stejně jako v předešlých díleCh ani zde se její matka nenapravila a stále je jejím největším přítelem alkohol a na Janie doslova kašle. Upřímně? Nejraději bych ji propleskla! V tomto díle se dozvíme ale něco o její minulosti, dalo by se říci, že se na ni i více celkově děj zaměří...

Poslední díl se od předchozích liší hlavně tím, že tu nenajdete v podstatě žádný detektivní případ, do kterého by se měla Janie společně s Cabelem pustit. Tento závěrečný díl pojednává hlavně o hodnotách života Janie, o rozhodnutích, o snech, o tom, jaký osud si nakonec přezevšechno vybere... 

Shrnutě
Začíná mi být líto, že se musím rozloučit s touto sérií, protože tímto dílem celá tato trilogie končí. Ještě teď si vzpomínám, jak jsem se do prvního dílu bála jít :). Určitě si někdy zase celou tuto sérii přečtu, všechny díly krásně po sobě. Teď už nezbývá než přemýšlet, jakým směrem se poté život Janie ubíral a doufat, že žila dlouho a spokojeně až do smrti! :)


Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

zdroj obálky a anotace : nakladatelství FRAGMENT
zdroje užitých obrázků: weheartit.com

Žádné komentáře:

Okomentovat