neděle 18. listopadu 2012

RC Recenze: Děsivé splynutí – Vidím to, co vrah


Kniha : Vidím to, co vrah
Série : Děsivé splynutí
Díl : 1.
Autorka : Jill Hathaway
Počet stran : 272
Vazba : Paperback
Vydáno : 2012/09
Nakladatelství : Fragment

Středoškolačka Vee je normální dívka, která řeší problémy jako každý teenager. Kromě toho však trpí poruchou spánku, která způsobuje dočasné bezvědomí. Během tohoto stavu se Vee ocitá v těle jiných lidí a vidí jejich očima. Jednoho dne se ocitne v těle vraha, který má na svědomí smrt její kamarádky. Tento čin zamaskoval jako sebevraždu. Brzy poté zemře další dívka a Vee se začne strachovat o svou mladší sestru. 
 Stojí před rozhodnutím, zda pátrání ponechat na policii, nebo se do něj pustit na vlastní pěst. Dokáže vrahovi jeho vinu? 

*******

První pohled, aneb mé očekávání   
Na knihu Vidím to, co vrah jsem byla velice zvědavá už od té doby, co jsem na ni poprvé narazila a že je to už nějaká doba.


Obálka, aneb co je hned po příběhu na knize to nejdůležitější
Musím přiznat, že zprvu se mi obálky knihy moc nezamlouvala. Nakonec jsem na ni ale názor změnila. Obálka se mi líbí moc a má rozhodně svoje kouzlo. K ději vevnitř neodmyslitelně patří :).

Něco málo o spisovatelce, aneb kdo má tuto knihu vůbec na svědomí
Jill se narodila a vyrostla v Iowě, USA. Jako dítě milovala papírové panenky, staré komiksy a psaní. Během dospívání napsala emo poezii a tiskla papírové časopisy, které prodávala za 1 USD v místní prodejně komiksů a prodejně hudebních nosičů.Po vystudování anglistiky začala vyučovat na střední škole. Společně s manželem vychovává jedinou dceru.

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je

Hlavní hrdinka Sylvie, nebo spíš zkráceně Vee, má určité nadání. Nehledejte za tím ale žádné cestování časem anebo přeměnu vzhledu. Její nadání je i přesto děsně zajímavé. Zkrátka, zanechte na nějakém předmětu své citové emoce a koledujete si o to, že vás tato dívka z růžovými vlasy dříve či později navštíví. Tedy svým způsobem. Vy o její návštěvě nebudete vědět, zato ona může zjistit věci, které ani vědět nechtěla...


Od knihy jsem toho nejdříve čekala docela hodně. Můj názor po přečtení? :) Je kladný! Kniha se mi líbila, příběh se mi četl dobře a knihu jsem přečetla docela rychle. S postavami jsem taky neměla moc velký problém, Vee mi nevadila, no možná ty vlasy! :) Rollinse jsem ze začátku moc nemusela, pak mi ale přece jen k srdci přirostl. A Zane? Nový student, který se do města právě přistěhoval? S ním jsem měla problém od začátku do konce :) ...

Vee žije se svým otcem a sestrou. Maminka jí umřela na rakovinu ještě když byla malá . Pro sestru Mattie se proto  Vee stala matkou, nemá to s ní ale příliš jednoduché. Otce vidí obě jen chvilku denně, protože je to velice vážený chirurg a má velice těžké případy, takže v nemocnici tráví celé hodiny...

Vee své nadání neumí ovládat, většinou jí to chytne, když je utahaná a tím i více náchylnější. Nikomu se ale ještě nesvěřila, tedy na tak úplně. Svému otci jednou zkusila říct pravdu, dopadlo to ale tak, že skončila na psychiatrii. Nikomu se s tím tedy už od té doby nesvěřila, ani svému nejlepšímu kamarádu Rollinsovi...

Jak její nadání vlastně funguje? Stačí, aby se Vee dotkla jen nějaké věci, kde člověk zanechal přímý i nepřímý otisk a dostane se mu ihned do hlavy. A sleduje veškeré chování daného člověka jen jako vnitřní pozorovatel, nemůže nic dělat, jen se dívat. A právě jednoho dne se  při tomto svém "cestování"  stane svědkem vraždy...

Zemře dívka, kterou Vee dobře znala. Všichni si myslí, že to byla sebevražda, jen Vee zná pravdu. Chce celé té záležitosti přijít na kloub, jenže komu věřit a komu ne? A co teprve potom, co se stane další vražda nebo vlastně pro ostatní sebevražda? Vee se začíná bát, hlavně ale o svoji mladší sestru, která celou tuto situaci nezvládá zrovna dobře...

Shrnutě
Kniha se mi líbila, šlo zase o krapet jiný příběh, svým způsobem i originální. Byly zde i určité detektivní prvky, což se mi líbilo, jen jsem upřímně čekala trošku jiný konec. Doufám, že druhý díl brzo vyjde, protože jsem na pokračování zvědavá, i když kniha neskončila zrovna moc otevřeně...

 
Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.


zdroj obálky a anotace : nakladatelství FRAGMENT
zdroje užitých obrázků: weheartit.com
 

1 komentář: