RC Recenze: Upírská střední - Druhák

Díl : 2.
Autorka : Douglas Rees
Počet stran : 248
Vazba : Hardback
Vydáno : 2012/06
Nakladatelství : Baronet

V dalším pokračování zábavné Upírské střední se ke Codymu stěhuje jeho sestřenice Turk a obrátí mu život vzhůru nohama. Naděje na klidný druhý rok na střední škole Vlad Drakul jsou okamžitě zničeny. Turk je skvělá malířka s obrovským egem. Svým postojem si proti sobě okamžitě poštve všechny upíry, zvláště temného, uzavřeného Gregora. Vše se však změní, když Turk narazí na opuštěnou továrnu z osmnáctého století v zapomenuté čtvrti Crossfield a okamžitě místo prohlásí za své nové umělecké centrum. Ačkoliv leze Codymu sestřenice zpočátku na nervy, z vlastních skrytých důvodů pomáhá Turk uskutečnit její sen. V Crossfieldu se však nachází mnoho tajemství a záhadná upíří armáda zvaná Merciané udělá vše proto, aby zůstala bezpečně ukrytá. Vyzvat Merciany na souboj bude stát Codyho spoustu odhodlání a odvahy.

********

První díl - Prvák - se mi moc líbil. Byl to příběh plný vtipu a dalo by se říct takové lehkosti. Na Druhák jsem  byla tedy hodně zvědavá a doufala, že si zase užiju čtení při příběhu o životě Codyho Elliota.

Kniha má pěknou obálku a k příběhu uvnitř se rozhodně hodí. Obálka je taková tajemná a mně se líbí.

Něco málo o spisovateli, aneb kdo má tuto knihu vůbec na svědomí
Douglas Rees se narodil 19. října 1947 v nemocnici March Air Force Base nedaleko Riverside v Kalifornii. Jeho otec, Norman, byl seržant, ktery sloužil jako letecký mechanik a pěšák a byl zajat v Bataan. Matka, Agnes, byla zdravotní sestra v nemocnici, kam byl otec poslán k zotavení poté, co válka skončila. Do patnácti let žil v blízkosti leteckých základen v USA a v Německu. Jeho sestra, Patricia, se narodila v roce 1950 v Travis AFB. Do svých šesti let chtěl být hasičem, mezi šesti a dvanácti chtěl být paleontolog a když mu bylo dvanáct, rozhodl se být spisovatelem.

Vzhůru k příběhu, aneb o čem kniha vůbec je
Příbuzné si nevybíráme. Tuto jasnou věc zná každý a obzvlášť si její pravdivost ověřil Cody Elliot. Po velice náročném prvním ročníku na střední Vlada Draculy by se dalo čekat, že zažije alespoň trochu klidný druhý ročník. Opak je ale pravdou. Cody má totiž sestřenici, která je tak trochu neposedná, roztržitá a žije až trochu takovým kočovným životem. Nedivte se, je to umělkyně! A tak když jednoho dne zazvoní (nebo vlastně zaškrábe :D) na dům Codyho rodičů, je Codymu jasné, že představa klidného ročníku, je naprosto v tahu...

Umělci potřebují prostor pro své nadání. Mezi ně patří i Turk a i ona si začala plánovat, že si zřídí nějaký ten svůj "ateliér". Do hledáčku se jí dostala stará polorozpadlá a neupravená továrna. Na první pohled Turk ale zaujala. A když si Turk něco usmyslí a vezme do hlavy, je těžké jí to rozmlouvat. Cody se o to ze začátku snažil, poté to ale vzdal a našel si v celé té akci své výhody.

Příběh rozhodně nezklamal. Byl stejně jako první díl velice vtipný, ale toho vtipu v tomto díle bylo o něco nebo spíš jen o trochu méně než v Prváku. Rozhodně se ale u knihy člověk nenudí. Turk rozhodně přispěla svým dílem a že je to holka od rány, to se jí opravdu musí nechat. Na příběhu se mi i líbí, že je občas doplněn o nějaké to moudro...

Obyvatelé New Sodomu chtějí, aby se Crossfield proměnil v prach. Crossfield je místo, které si Turk zrovna vybrala jako střed svého zájmu. Pro gadje je to místo plné hanby a pro jenti smutku. V Crossfieldu jsou totiž pohřbeni zabití jentiové. Gadjeové se je totiž před nějakou tou dobou snažili vyhladit. Crossfield  je prostě velice zvláštní a lidmi přehlížející město. Nikdo ale nestojí o to, aby tu někdo začal něco budovat a už vůbec ne nějaké umělecké centrum, jak si Turk vysnila. Cody nakonec její sny tak nějak sdílí a společně najdou spojence tam, kde by ho ani nečekali.

Děj se tentokrát opravdu odehrává převážně někde jinde než na škole Vlada Draculy. Stejně tu ale potkáme i naše staré známé a to Justina a Ileanu, kteří se na celém tom problému nebo chcete- li akci také podílejí. Ať už Justin svým vstupem do skupiny Mercianů anebo Ileana, která se snaží Codyho od celého toho plánu odradit. Podaří se jí to anebo nakonec Cody dosáhne svého cíle? Nic není zadarmo, vyžádá si i celá tato pomalu nikým nepodporovaná akce své následky? Anebo vše nakonec skončí dobře?

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutí
recenzního výtisku.

* zdroj anotace a obálky - Baronet.cz