středa 9. května 2012

Recenze : Andělé 3 - Vytržení


Série : Andělé
Kniha : Vytržení
Díl : 3.
Autorka : Lauren Kate
Počet stran : 304
Vydáno : 2012/02
Nakladatelství : Knižní klub 

Ve třetím dílu série Andělé se dál odvíjí příběh Luce a Daniela. Luce s jistotou cítí, že někde v jejích minulých životech se skrývá něco – nebo někdo –, co by jí mohlo pomoci v tom současném. A tak se vydá na nejdůležitější pouť tohoto života: vrací se napříč věčností, stále hlouběji do minulosti, a stává se svědkyní svých dřívějších vášnivých vztahů s Danielem. S jediným cílem – najít klíč, který odemkne jejich lásce dveře do budoucnosti. 


 ,,Co když najdete toho pravého v nepravou chvíli?"

Můj dojem: (může obsahovat menší spolery)
Reakce po dočtení: Konečně to mám za sebou! :D. Ne, tak vážné to opravdu není, ale něco na tom bude...

Jak je již z anotace jasné, jde o to, že se Luce chce dozvědět více o její lásce k Danielovi. A můžu říci, že kniha je opravdu dobře napsaná a i ,dalo by se říci, propracovaná, ale... Pořád to tam to ale je. Mám ráda takovéto příběhy a kniha se mi líbila, určitě, ale připadalo mi to děsně už ke konci zdlouhavé. Přiznávám, knihu jsem četla přibližně 5 dní, což tomu asi taky moc nepomohlo:).

Luce na konci druhého dílu vlezla do Hlasatele za účelem najít něco, co by jí pomohlo v tom, aby mohla být s Danielem v přítomnosti, a také aby našla něco, co by jim pomohlo zlomit ten cyklus. Popřípadě proč pokaždé, když se s Danielem zase najdou Luce zemře a proč je tomu teď jinak. Objevila se snad nějaké skulinka?


Rozhodně ale netušila, co na své cestě minulostí všechno zjistí. Netušila, jak se jí touto výpravou změní život a netušila, kolik trápení, radostí, slz a šťastným chvílí jí to přinese. Při své cestě do minulosti se dostala do mnoha zemí, viděla mnoho svým minulých já, viděla mnoho Danielů, viděla dokonce i vlastní smrti, což ji také dost poznamenalo a to vše podstoupila jen z jednoho důvodu...

Například se dostala do Moskvy do Ruska. Jenže zkuste si představit, že se tam objevíte, když všude kolem vás zuří 2. světová válka. Dále se objevila ve viktoriánské Anglii, v Itálii taktéž za války, v Číně, Tibetu, dokonce viděla své minulé já v Mayské kultuře v Americe. Pokaždé její minulé já mělo samozřejmě jiné jméno, ale obdoby Luce - v Rusku se například jmenovala Luška, v Itálie Lucia, v Číně Lu Sin, v Mayské kultuře Ix Cuat.

A jak by se dal popsat v kostce samotný děj? Luce vleze do Hlasatele, ocitne se v nějaké době, zahlédne své minulé já, uvidí tehdejšího Daniela a uvidí svou vlastní smrt. Poté opět vleze do Hlasatele a cestuje dál napříč minulostí. V tu chvíli Daniel vyleze ze svého Hlasatele a zase pozdě. Nezbývá, než pokračovat ve sledování Luce a doufat, že ji dostihne, než nezkušená Luce v minulosti něco provede a bude to mít automaticky vliv i na přítomnost. 

Musím přiznat, že mě Luce někdy opravdu svým chováním štvala, protože vždycky přišla na něco, co zkrátka bylo naprosto jasné. A prostě, podle mě se zachovala trošku sobecky a někdy jednala moc ukvapeně. 

Co se ostatních postav týče, jsou tu samozřejmě naši staří známí - Cam, Gabbe, Arriane,... ale ne z přítomnosti, ale v jejich minulých životech. Shelby a Miles cestují také Hlasateli za Luce.

K samotné knize. Jak jsme již zvyklí, je napsaná opět ve třetí osobě a kapitoly jsou jako obvykle hrozně dlouhé=). Někdy jsem si říkala, že je to až nekonečné :). Přesto to všechno jsem ale zvědavá na další díl, který má ale vyjít až v prosinci, takže si ještě budu muset chvilku počkat. Jsem zvědavá, jak se ta zakázaná láska mezi Luce a Danielem nakonec vyvrbí a jak si poradí s nadcházejícími problémy.

Žádné komentáře:

Okomentovat