pátek 2. března 2012

Recenze : Upíří deníky 6 - Soumrak

 
Série : Upíří deníky
Díl: 6. 
Autorka : L. J. Smith
Počet stran : 360
Vydáno : 2011/01
Nakladatelství : Fragment

Temnota se šíří městem. Damon, který býval vždy lovcem, se sám stává kořistí - obětí zlomyslného stvoření, které dokáže ovládnout jeho vůli a které netouží pouze po Elenině krvi, ale přímo po její smrti. Starý les zabydlují podivní krvelační hmyzí tvorové a stromy ožívají vlastními zlovolnými úmysly.






Můj dojem: 
Do tohoto dílu jsem se dá se říci pouštěla hlavně díky tomu, že jsem byla zvědavá na to, jak v předchozím díle Damon změnil dopis určený Eleně od Stefana. Jasně, pro někoho maličkost, ale já se na to opravdu těšila:D. A Damon samozřejmě nezklamal a přepisování si náležitě užil:D. U této části dopisu jsem se hodně nasmála : ... . Znovu připomínám, že pokud budeš cokoliv potřebovat, Damon ti pomůže. Důvěřuj jeho úsudku, pokud budeš potřebovat radu... :D. I sama Elena poznamenala, že by takovou hle reklamu na sebe nenapsal ani sám Damon, ale my víme svoje:).

Takže, když to tak shrnu, tento díl naproti předchozím dílům byl rozhodně více akční a docela i napínavý. Jak jsem již napsala, byly i v tomto díle různé vtipné momenty, jako například i situace, kdy si Damon opět nevybavil Mattovo jméno a mnoho dalších. Kniha je oproti předchozím dílům docela silná- má o něco více stránek. Když knihu opět vezmu jako celek, je jako obvykle psaná ve třetí osobě. Možná že se budu opakovat, ale opět jsem se chvílemi v tomto díle nudila, hlavně díky zdlouhavým vysvětlováním situace. Co mě udivilo - v dobrém slova smyslu:), je to, že už tu nebyly vysvětlovány věci, jako například, že kámen, který nosí Stefan s Damonem je lapis lazuli, slouží k tomu, aby mohli vycházet na slunce atd., jako například v minulém díle. Ten, kdo se přece prokousal až do 6. či 5. dílu, musí mít v těchto základních informacích jasno, ne?:). Některé okamžiky mě ale opravdu dostaly a upřímně byly zde takové chvilky, nad kterýma jsem kroutila hlavou. Abyste měli představu, tak například si představte Caroline, jak se plazí jako ještěrka po zemi. Těžké co.:D.

Teď něco k postavám:). Kdo má rád Stefana, bude asi trošku zklamaný, protože se v celé knize objeví pouze jednou a to na velmi krátkou chvíli. Zase, ten kdo má naopak rád víc Damona, si přijde na své. V tomto dílu je ho totiž víc než dost. Když už jsem u toho, v tomto dílu dá se říct bude mít spoustu jak to říct způsobů chování? Asi tak nějak. Ze začátku to bude náš starý známý Damon (vše mi je jedno,..), ale poté, kdy bude, jako pár jiných lidí ve městě, posedlý malachem, se změní ještě k horšímu. Že to u něho už více nejde? Ale ano, to si buďte jisti, že jde. Také z něho ale v některých chvílích bude dokonce i skoro troska:D.  

Co se samotného děje týče. Nakažených malachem ve městě přibývá. Napadány jsou hlavně dívky. Na svědomí to mají dva sourozenci, kteří mají na triku i uvěznění Stefana. A kdo jsou vlastně ten Šiniči a kdo jeho sestra Misao? Co vůbec chtějí a proč přišli do Fell´s Church? A co ostatní, například Bonnie s Maredith, hrozí jim také nebezpečí?

Shrnutí:
Abych se přiznala, jediné slovo, které mě tak napadá při srhutí celé knihy, je asi chaos nebo něco podobného, protože celkově děj je takový... jasně svým způsobem snadný a lehký, ale také takový zamotaný. Jak už jsem psala v předchozích recenzích na upíří deníky, do některých situací mám opravdu problém vžít se, protože mi to prostě nedává moc smysl. Nevím asi je na mě tato série moc náročná:D. V tomto díle se k tomu začnou ještě objevovat imaginární světy a pak se v tom vyznejte. Přiznám se, já v tom měla problém:D. Určitě si přečtu další díl, protože tento díl skončil docela zajímavě, ale opravdu se trošku bojím, co mě ještě od spisovatelky čeká za překvapení a za šoky:D.




Anotace a obrázek obálky: Fragment 
Doplňující obrázky: Google.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat