pátek 16. března 2012

Recenze : Muka


Série : Andělé
Kniha : Muka
Díl : 2.
Autorka : Lauren Kate
Počet stran : 328
Vydáno : 2011/10
Nakladatelství : Knižní klub

Ve druhém dílu série Andělé pokračuje dramatický příběh, v němž se mladičká Luce snaží odhalit pravdu a přerušit věčný koloběh lásky, předčasné smrti a znovuzrození. Daniel, její odvěká láska a padlý anděl, dojedná příměří, aby ji chránil před Vyhnanci, kteří jí chtějí ublížit. Ve snaze zajistit její bezpečí ji ukryje v internátní škole pro Nefilim, potomky lidí a padlých andělů, ale brzy se ukáže, že ani tam není všechno růžové. A navíc v Luce sílí pocit, že jí Daniel lže, nebo jí alespoň neříká celou pravdu...


Můj dojem:
Co bych o této knize mohla říct? 
Kniha se mi líbila, dá se říct, že splnila i moje očekávání. Díl se mi možná zamlouvá trošku více než první díl, ale nemůžu to říct tak na jisto, neboť oba díly mají svá pro a proti. Co mi u obou dílů vadí je asi to, že některé situace jsou hrozně zdlouhavě popsané. Ale co naděláme...
Co se mi na knížce nejvíce líbí, je obal. Ten je jako u prvního dílu naprosto nádherný. Mohla bych se na něj dívat donekonečna:D. Opravdu se podle mě obálka povedla, jen mě mrzí, že děj trošku vzhledem k obálce pokulhává. Jaksi, přijde mi to takové, ... ani teď nevím, jak to nazvat:D...


Luce a Daniel opět spolu...Pokolikáté že?
Muka- druhý díl série Andělé. Navazuje - paradoxně:), dá se říci, hned na první díl - nějaký dobový posun tam sice je, ale... Takže Luce s Danielem, odsouzeni k tomu, aby jejich láska vždy skončila předčasně a tragicky, se opět po letech setkali. Nezbývá než přibližně shrnout situaci:). 
Z Daniela se vyklubal anděl - padlý anděl. Ale nebyl jediný u Meče & kříže, který by patřil k nadpřirozeným bytostem. Jenže tak jednoduché to není. Jako ve všem, i v této záležitosti jsou dvě, no asi bych řekla, skupinky andělů - hodní a zlí. Samozřejmě Daniel patří mezi ty hodné a můžete hádat kam patří Cam:)! Ale my už to samozřejmě víme:D.
Takže, Luce se dozvěděla pravdu. Tedy spíše jen takovou tu pravdu povrchovou neboli základní. I přes to že ví, že je s Danielem pojí dlouholetá láska, si ale není jistá svým okolím a celkově životem, který právě žije. Tady jen taková menší poznámka. Z prvního dílu jsem po dočtení tak úplně nevěděla, proč dochází vůbec k tomu, že vždy zemře v 17. letech a nějakého vysvětlení jsem se ani v tomto dílu nedočkala. Možná že jsem nečetla pořádně.

Když teď tak čtu předchozí odstaveček, přijde mi, že vyzněl tak, že na knize vidím samé chyby. Ale tak tomu opravdu není. Kniha se mi opravdu líbila a četla se mi dobře. Kapitola vždy končila tak, že sem prostě musela číst dál, což považuji za dobré znamení:).

Shrnutě..?
Celá kniha pojednává vlastně o tom, že Luce přemýšlí - celou knihu- jak vlastně to, že se do sebe s Danielem již po několikáté zamilovali - vždy v jiném jejím životě, zničilo životy lidí, se kterými byla příbuzná či s kterými žila. Také přemýšlí nad tím, co by se stalo, kdyby Daniela nebylo. Také tu byly situace, kdy Daniel přímo i nepřímo nařizoval Luce, aby neopouštěla Pobřežní akademii - školu, kam ji za účelem ochrany přestěhovali ze staré školy, ale Luce mu to vždy vyčetla. Daniel ji zkrátka chtěl chránit před... kým vlastně? Prostě si myslím, že nějaké reakce na jeho starosti Luce přeháněla. V některých momentech mi bylo i Daniela líto...

A co se postav týče? Nějaké změny?
Ano, v tomto díle se setkáváme se zbrusu novými postavami a rovnou s nefilimi. S Shelby - Luciinou novou spolubydlící, Milesem nebo například s Jasmine a Dawn, ale tyto dně nejsou v závěru nějak podstatné. 
Co se týče Shelby, docela jsem si ji oblíbila, měla dobré poznámky a celkově mi byla příjemná, i když někdy:D. A Miles? Ten mi byl také velice příjemný, ale jak už to bývá, zamiloval se do špatného člověka. V ty doby, kdy to nahrávalo tomu..., mi ho bylo opravdu líto. Podle mě si zaslouží být šťastný - je takový ten typ, který chce mít každá za kamaráda, neboť si vás vyslechne a vy se s ním cítíte v bezpečí, ale nějaké hlubší city nehledáte. 
Samozřejmě se opět setkáváme se skupinkou andělů ze školy Meče & kříže, jako je například Arrine, Roland a další. Ti tu také svou roli sehrajou dobře.



Kolik životů musíte prožít, než najdete někoho, pro koho stojí za to zemřít?
Celá knížka, jak jsem již napsala, se tedy motá kolem Luce, která si není úplně jistá láskou k Danielovi, ale spíš má strach, jak jejich láska nakonec dopadne. Hlavně, jak asi tak může dopadnout. Taky nám tento díl ukazuje možnosti využívání tzv. Hlasatelů. Přiznám se, že z prvního dílu jsem si nebyla tak úplně jistá, zda jsem význam těchto stínů pochopila. Ve druhém díle se toho o nich ale dozvíme opravdu hodně, takže nemějte strach:).


A nezbývá než shrnutí!
Takže přibližně víte, jaké pro a proti podle mě kniha má. Samozřejmě to neberte doslova:D. Co jsem ještě zapomněla zmínit, je konec knihy, který mě překvapil. Skončilo to tak ... zajímavě? Ano, to je správné slovo. Já jsem tedy čekala něco jiného. No, co zmůžu. Jen jsem opravdu zvědavá na další díl, protože mě opravdu zajímá, jak to nakonec Luce vyřeší a doufám, že to celkově dopadne dobře.

7 komentářů:

  1. Tahle série mě nějak moc nezaujala, ale recenze je moc moc pěkná!:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mohla bych se zeptat, mám tu knížku rozečtenou a docela mě naštvalo to, jak Shelby tvrdila, že s ní Daniel něco měl. Je to pravda nebo ne? Jsem docela naštvaná a nějak jsem se to zatím nedozvěděla. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že ono se to nakonec nějak vysvětlí a rozhodně to zase tak horké nebude:)... Ono to bylo nějak tak, že Shelby byla do Daniela kdysi dávno zamilovaná, ale on jí tu lásku nikdy neopětoval... Shelby zřejmě asi trošku přeháněla...

      Vymazat
    2. Takže se s ní nevyspal nebo něco takového? V tom případě bych měla chuť číst dál. Je to tam někde podrobnější? Ty jsi to četla určitě celé, tak mi to pověz :(. Jinak děkuji za odpověď.

      Vymazat
  3. Nemáš za co:)...Celé jsem to četla :), ale vyloženě celé podrobnosti si nevybavuji:), přesto... Nevyspal, jak jsem již napsala, ono to nebylo zase tak horké, podle mě to opravdu Shelby trošku zveličovala:).
    Určitě tam nějaké vysvětlení je. Co si myslím já je, že Shelby byla do Daniela opravdu kdysi zamilovaná, ale on truchlil (opět) po Luce, ale sám se do Shelby určitě nezamiloval a určitě mezi nimi k ničemu nedošlo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti moc, takže tu knížku dočtu a pak si objednám další. :)

      Vymazat