čtvrtek 23. února 2012

Recenze : Upíří deníky 5 - Návrat


Série : Upíří deníky
Díl: 5. 
Autorka : L. J. Smith
Počet stran : 224
Vydáno : 2010/10
Nakladatelství : Fragment
 

 Elena se vrací zpět do světa lidí. Za pomoci svých přátel a milovaného Stefana si užívá znovu nabyté radosti ze života. Temné síly se jí však nechtějí vzdát a opět po ní natahují své pařáty! Kdo se stane nástrojem temných sil tentokrát? Dokáže se jim Elena ubránit?

 Přečteno: za 2 dny.



Můj dojem: 
Co jsem vlastně od tohoto dílu čekala? Myslím, že hlavně nějaké to vysvětlení, co se dělo s Elenou v minulém díle - díky čemu se z ní opět stal člověk a vrátila se na Zem. Jenže jsem se ho nedočkala. Je možné, že to třeba vysvětlí v následujícím dílu, ale o tom už silně pochybuji. Celkově celá kniha byla o dá se říci ,,probuzení" Eleny nebo jak zní název dílu o jejím návratu. Chvílemi mi některé části přišly až nudné nebo zbytečně zdlouhavé. U některých pasáží jsem se opět musela pozastavit a přečíst si je ještě jednou, abych je pochopila, protože mi jaksi moc nedávaly smysl. 

Jako v každém díle, i tento díl obsahuje pár deníkových zápisů Eleny, ale píše je Stefan - Elena mu jakoby diktuje slova v duchu, nebo jak bych to napsala. Když to tak řeknu, než jsem se pustila do čtení, přečetla jsem si pár názorů na tento díl. Ve směs nebyly zrovna kladné, a tak jsem se při čtení pořád snažila najít alespoň něco víc, co by mě upoutalo a zaujmulo. Nakonec jsem to ale musela vzdát. Přiznám se, že upřímně doufám, že další díl bude o hodně lepší...

 

Co lze v této knize i přes všechno považovat za kladné, je to, že je zde plno vtipných momentů, při kterých jsem se docela nasmála. Mezi ně patří například: Damon si nemohl zapamatovat Mattovo jméno (oslovoval ho Mutt:D) a tak si vymyslel mimotechnickou pomůcku,.. Damonovo  sarkastické poznámky, které nesmí chybět, atd...



Něco k samotnému ději: Uběhlo 7. dní od té doby, co byl Klaus zničen a Elena se vrátila zpátky na Zem ze světa duchů jako člověk. Jenže se nevrátila tak úplně v pořádku, což znamená, že neuměla vůbec mluvit, číst ani psát,... Zkrátka se chovala jako malé dítě. Stefan, který byl šťastný, že se vrátila, se o ní všemožně staral a snažil se ji ochránit. Pomáhal jí také si vzpomenout na své přátele,... Co mě tady trochu zarazilo bylo to, když například Elena levitovala, zářila jako hvězda,... Někdy jsem si tak říkala, kam až to jen spěje:)...

Co se týče Damona, samozřejmě v knize nechyběl a opět tomu dodával takovou tu šťávu. Jasně, opět se snažil Stefanovi všemožně zničit život a svým způsobem si myslím, že na nějakou dobu se mu to i povedlo.. Shrnutě, nebyl by to on, kdyby se opět alespoň trošku nezapletl do událostí, které ve Fell´s Church nastaly. Věřte tomu, nebo ne, ale ve městečku jsou opět zlé Síly! A to ne jen ledajaké. Vypadá to totiž na hodně mocné Síly. Jak jen se to vyřeší:D?.. Co mi u Damona vadí je například to, že si na venek hraje na drsňáka- všechno a všichni mu jsou ukradení, atd.., ale doopravdy takový vyloženě není. Bylo to jasně vidět, když pomohl Bonnie, i když tomu ledaco předcházelo...

Shrnutí
Takže, můj názor na toto pokračování Upířích deníků znáte. Osobně se přiznám, že nemám ráda nedokončené série, takže si určitě přečtu i další díl, a jak jsem již napsala, doufám, že bude lepší.


Žádné komentáře:

Okomentovat